4 juli - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Ellie Langenhuizen - WaarBenJij.nu 4 juli - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Ellie Langenhuizen - WaarBenJij.nu

4 juli

Door: Ellie Langenhuizen

Blijf op de hoogte en volg Ellie

25 Juli 2015 | Verenigde Staten, Boston

4th of July,

Feestdagen, Op het schoolrooster van de kinderen stond 1 feestdag genoteerd “Memorial day”. Maandag 25 mei was iedereen vrij en wij waren natuurlijk erg benieuwd hoe de Amerikanen deze dag zouden vieren. Nadat 25 mei bijna voorbij was waren we alle 4 een beetje teleurgesteld, niets gemerkt niets gebeurd niets gezien. Petra de moeder van schoolvriendje Arjan vertelde ons dat het verworden is tot een extra vrije dag maar dat er in de stad eigenlijk niets mee gebeurd. Maar zij vertelde ons dat de 4e juli wel groot wordt gevierd met vuurwerk. 4 Juli is een nationale feestdag ter viering van de aanname van de Amerikaanse Onafhankelijkheidsverklaring op 4 juli 1776 ook wel Independence Day genoemd. Het vuurwerk wordt vanaf een aantal ponttonnen op de Charles river afgevuurd. Wij besluiten aan onze kant van de rivier te blijven.
Het vuurwerk was mooi en indrukwekkend. De grote klapper is natuurlijk als het vuurwerk de letters USA achterlaat. Maar ongekend vonden wij de hoeveelheid mensen. Waar komen al deze mensen ineens vandaan. Overal mensen duizenden en duizenden mensen en al deze mensen gaan in rust allemaal dezelfde kant op, geen geduw geen getrek geen gemopper geen geren. Einde vuurwerk ongeveer 20 minuten later draait iedereen om en gaat met dezelfde rust weer richting metro. De rijen voor de metro ingang waren enorm zoals je je kunt voorstellen.
Gelukkig heeft Caspar een zwaard gescoord en kan hij vol overgave zijn zwaard technieken oefenen.